dinsdag 1 augustus 2017

01-20K Winsum - Groningen



 Han-Shan, 16de-eeuwse Zen-geleerde:  

Ik ging wandelen 
Plotseling stond ik stil en was ik vervuld van de gedachte dat ik geen lichaam en geest had. 
Ik zag alleen maar één groot verlicht Geheel. 



Het is nog laat geworden gisterenavond. 12 uur en nog steeds zaten we te babbelen onder een luifel op het kampeerterrein. Er was nog iemand bijgekomen. Een dame uit de geburen van Lelystad en luisterend naar de naam Hinde. Ook zij had ook Santiago op haar palmares staan en de camino had haar geïnspireerd om een bedrijfje op te richten rond het wandelen. Rond alle grote route routepaden en LAW’s zocht zij Bed & Breakfasten op en probeerde daar wandelarrangementen mee op te starten. Toffe madam, ze trok rond met een autobuske. Rudolf was een verteller van beroep. Hij was gestart als leerkracht maar de vertelkunst lag hem beter. Je moet het maar wagen.
Laat gaan slapen dus en ik ben er rond 7 uur uitgekropen. Op het gemakske alles ingepakt en om 10u30 de bus op naar Winsum. Zoals ik al zei, niet te forsig beginnen en stilletjes opbouwen. Morgen worden het er 24 en den donderdag 34. Ik moet bekennen dat het hier krioelt aan fietspaden. Het heeft zijn voordelen voor de fietsers maar alle paadjes worden hier dan ook volgebetonneerd en dat is wel jammer. Je voelt dat wel aan je voeten na een dagje stappen. Vandaag was het een mooie wandeling. Vertrokken vanuit Winsum voor een goeie 22km. Overal, zo ver je maar kunt zien velden en velden. Ik heb een beetje spijt dat ik niet eerder vertrokken ben. Zo had ik nog een dagje kunnen plannen voor een wandeling op de wadden. Geen erg, ’t is een reden om eens terug te komen. Ondertussen heb ik al kennisgemaakt met nog enkele pieterpadders. Een dametje met een hond Sil, daar heb ik al samen enkele rustpauzen mee gehouden Dan valt hier nu juist het koppel binnen met de wheelie. Ik dacht al dat ze verloren waren gelopen. ’t Stappen valt nogal zwaar maar ik herinner me dat dat na een dag of 6 verdwenen is. We zullen wel zien. Rondom mij hier allemaal fietsers. De overbuur fietst naar Schiermonikenoog. De zijbuur fietsen naar de Nederlandse Bergen. Blijkbaar bedoelen ze met die bergen dat er hier altijd veel tegenwind staat. Nu ja, voor ieder wat wils. Ik kruip er vroeg in vandaag. Morgen moet ik fit zijn. Slaapwel.

Naar de provinciehoofdstad Groningen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten