vrijdag 11 augustus 2017

11-24K Zelhem - Braamt



  John Vangelis  
Pessimisten lopen altijd in een regenjas. 
Optimisten worden nat. 




Frank, onze hospitalero zorgde voor een schitterend ontbijt. Alles er op en er aan. Els vroeg hem nog wat we hem verschuldigd waren maar hij zou zich beledigd voelen zo zei hij. Wat een prachtige mens. Met die extra kilometers te lopen gisteren moesten er vandaag maar een 18 kilometertjes gelopen worden. Daar was ik niet kwaad voor, de voeten hadden afgezien daags te voren. Rond halftien waren we weg. Goodbye Zelhem en hop naar Braamt waar ik een trekkershutje had voorzien kwestie van op een deugdelijke manier afscheid te kunnen van mijn stapmaat Els. Nu is ze in mijn boekje aan het kijken of er winkeltjes zijn om de zondag te kunnen overbruggen. Nee, allemaal rotgehuchies waar je doorloopt stelde ze vast. Morgen zondag loop je van Gelderland Brabant in. Althans zo weet mijn copiloot me te vertellen. Het uiterste puntje van Brabant. Daarna zit ik in Nederlands Limburg. Provincie nummer 5. 
Het stappen ging heel vlot. Onderweg nog een latte machiato met appelgebak voor Els, voor mij een krok mesjeuke en iets later, na 8 km zaten we in Braamt. Een relaxdag, beetje dobbelen, raadseltjes oplossen, een restaurantje waar Els trakteerde, een pintje … je kent dat wel. 
Bij het terugkeren naar de camping werd mijne stapmaat aangesproken door een terrasgast op de camping. Mag ik je wat vragen vroeg hij haar. Op haar truitje stond er een embleem van de Alpe d’Huzes. Heb je daar aan meegedaan, vroeg hij. Ja bevestigde ze. Dan doe ik een grote buiging voor jou voegde hij er aan toe. In Nederland is dit een evenement dat jaarlijks gehouden wordt voor fundraising voor het één of andere goede doel. Zelf moet je ook sponsors aantrekken om jou te sponsoren. Bedoeling is om met de fiets de Alpe d’Huez op te klauteren. Per klim dient de sponsor jou te betalen. Els is die berg 5 keer na elkaar op en af gefietst. Ik zou er nog niet 1 keer in slagen. Bergaf echter geen probleem, zelfs 20 keer. Nu moet ik me een beetje haasten. Ik moet immers op tijd zijn om de veerboot over de Rijn te halen. Na 6 uur is het gedaan daar met de overzet. Toch 24 km vandaag en sebietekes met pijn in het hart afscheid nemen van mijne stapmaat.
---------
-----------------
Van Zelhem naar Braamt



Geen opmerkingen:

Een reactie posten